UPOUTÁVKA NO.9

neděle 28. května 2017

Moje tipy No. 9

Dobrý večer!
Ačkoliv se nám "Máj" chýlí ke konci, mám tu na sklonku posledních květnových dnů článek plný tipů na knihy, které mě za tento měsíc zaujaly - něčím oslovily. :-)
Nijak to neprotahujme a pojďte se se mnou podívat na těch devět kousků!


  • POSLEDNÍ VÝROČÍ
Tato novinka od australské autorky Liane Moriarty mi prostě nesmí chybět. Ačkoliv Tři přání mě za srdce nechytla a stále jsem neotevřela Na co Alice zapomněla, tak jsem na tuto knihu velice zvědavá.

AnotaceSophii táhne na čtyřicet, a ačkoliv je taková optimistka, že podle své kamarádky Claire nevidí sklenici zpola, ale úplně plnou, už i ji začínají trochu znervózňovat biologické hodiny a nová známost je přitom v nedohlednu. Neudělala chybu, když tak lehkovážně pustila k vodě Thomase, nejhodnějšího muže, jakého kdy poznala? Sophie začíná mít pocit, že její život uvízl na mrtvém bodě, když jednoho dne zjistí, že jí Thomasova mazaná prateta z Ostrova počmáraných blahovičníků ve své závěti odkázala něco tak nečekaného, že tím Sophii jako pohádková kmotřička obrátí život úplně naruby. 
Grace je krásná ledová královna a má všechno, o čem kdy snila: manžela, který ji miluje, a čerstvě narozeného syna. Jak se s tím ale vypořádá, když vidí, jak se Sophie na oba toužebně dívá?
Veronice se v životě nic nedaří a na všechny má dopal. Nejvíc na pratetu Connii za to, že umřela a že do své závěti zahrnula zrovna Sophii! Veronika je odhodlaná závěť napadnout a hnát celou „kauzu“ až před nejvyšší soud. A taky vyřešit záhadu Ostrova počmáraných blahovičníků a napsat o tom knihu!

Autor/ka: Liane Moriarty
Originál: The Last Anniversary
Nakladatelství: Host
Žánr: společenský román


  • MEDIKUS Z HEIDELBERGU
Autora knihy neznám, na knize mě nejvíce upoutala obálka s anotací.

AnotaceKanton Thurgau kolem roku 1500 Nevlastní matka dvanáctiletého Lukase Nufera rodí v bolestech, ale dítě se nemůže prodrat na svět. Rodičku a dítě by mohl zachránit takzvaný císařský řez – ale nebezpečnou operaci zakázala církev. Lukasův otec se zákazu vzepře a opravdu se mu podaří úspěšně provést zákrok. Od toho okamžiku má Lukas jediný cíl: Stát se lékařem!

Autor/ka: Wolf Serno
Originál: Der Medicus von Heidelberg
Nakladatelství: Knižní klub
Žánr: historický román

  • MÁ JI RÁD, NEMÁ JI RÁD
Kniha mě zaujala názvem a obálkou. Zdá se, že by se mi napínavé thrillery mohly líbit, tak uvidím, zda do této opravdu půjdu... Možná si počkám, zda někde nezahlédnu recenzi, podle které bych se rozhodla... :-)

Anotace: I sérioví vrazi mají své fankluby.

Doktor Hamish Wolfe je sériový vrah, odsouzený na doživotí za únos a vraždu tří dívek. Zároveň je však velmi pohledný, charismatický a nesmírně přesvědčivý. Dostatečně přesvědčivý na to, aby jeho obdivovatelky uvěřily jeho tvrzení o nevině. A dostatečně pohledný a charismatický na to, aby v něm pisatelky dopisů viděly muže svých snů.

Maggie Roseová je jiná: tvrdá, extravagantní a nesmírně úspěšná advokátka. Ujímá se pouze takových případů, které může vyhrát. Nikdo neví, podle jakého klíče si vybírá, snad se řídí neomylným instinktem.
A právě o její pomoc Hamish nyní usiluje. Chce, aby změnila jeho osud. Maggie váhá, ale pak se rozhodne případ převzít. Je přesvědčená, že šarmu svého nového klienta dokáže odolat. Anebo se poprvé ve své kariéře fatálně mýlí?

Autor/ka: 
Sharon J. Bolton

Originál: Daisy in Chains 
Nakladatelství: Domino
Žánr: Napětí - Thrillery

  • JEDEN KLUK Z MILIONU
Jednoznačně zajímavá obálka knihy a i anotace nechává tušit, že by mohlo jít o zajímavou knihu. 

Anotace: Otec-kytarista, syn se zálibou v Guinnessových rekordech a 104letá stařenka... Jak to jde dohromady? Tichý chlapec se sblíží s prastarou podivínskou paní, která k sobě dřív nikoho nepustila. On se od ní učí Řeči ptáků, ona se učí řídit auto. Mají totiž plán! Jenže pak se stane něco, co veškeré jejich plány zhatí... A je na otci, aby navázal tam, kde jeho syn přestal. Smutný i veselý román o životě, o předsudcích a jejich rozptylování, ale hlavně o přátelství, které dokáže zázraky.

Autor/ka: Monica Woodová
Originál: The One-in-a-Million Boy
Nakladatelství: Plus
Žánr: společenský román

  • ŽIVOT V PAŘÍŽI - Můj splněný sen
AnotaceNewyorčanka Lisa žije dlouhá léta v těsném sepětí se svou milovanou, ale svéráznou matkou, která má na dceru velký – možná až moc velký – vliv. Teprve když matka zemře, si Lisa začne uvědomovat, že si vlastně nevybudovala žádný osobní život. Pokouší se najít smysl své existence a klade si otázku, kým je bez matky a jejích očekávání..
Ve snaze dobrat se odpovědí zaměří Lisa pozornost na svoji oblíbenou destinaci – Paříž, rozhodne se přestat sázet na jistotu a impulzivně si tam pořídí byt. Tato zpočátku poněkud zoufalá akce Lisu vžene do proudu změn, které si dřív ani dokázala představit. Najednou se ocitá v roli běžné obyvatelky města, o němž se domnívala, že jej zná, ale její středoškolská francouzština stačí tak nanejvýš na to, aby si dokázala koupit chleba v boulangerii na rohu. Velmi rychle zjišťuje, že život tu nebude jen šňůra pikniků u Seiny; všechno od navazování vztahů po starosti s vlastnictvím bytu je tu jiné a Lisa začíná pochybovat o sobě i o své lásce k Paříži. Přišla sem nicméně hledat štěstí a nemůže se jen tak vzdát. Spokojenost přece stojí za to, aby o ni člověk bojoval, ne?

Život v Paříži, můj splněný sen je příběhem pro každého, kdo si kdy připadal ztracený či zoufalý, avšak sní o něčem víc. Tato upřímná biografie čtenáři přibližuje hledání poklidu a smyslu života jedné (osamělé) ženy a to, jak ji dobré i zlé aspekty života v cizině naučily nebát se strachu, vážit si sebe samé a vytvářet si skutečný a trvale spokojený život ve Městě světla.

Autor/ka: Lisa Anselmová
Originál: My Paris (Part-Time) Life
Nakladatelství: Jota
Žánr: biografie

  • SEKANÁ S MALINAMA
AnotaceMladá, šťastná a bezstarostná Alice píše erotické romány, zatímco na stárnoucí učitelku češtiny Hedviku dopadají s přibývajícím věkem všechny možné problémy a starosti s manželem, trpícím demencí. Alice se stává známou a uznávanou autorkou, Hedvika, korektorka jejích románů, se pod tlakem okolností propadá do zoufalství a každá chyba v textu spisovatelky zvětšuje její nenávist k celému světu. Jejich následné setkání je pak sice náhodné, ale pro obě dvě osudové.

Čtenáři milovaná spisovatelka Jaroslava Černá neustále překvapuje fascinujícími příběhy, pro které čerpá inspiraci ve skutečných osudech ze své terapeutické praxe. Tento lehce erotický román s neřešitelnou krimi zápletkou a svěžím humorem i nadsázkou se dotýká samotného jádra lidského života.

Autor/ka: Jaroslava Černá
Nakladatelství: CPress
Žánr: román pro ženy

  • ZPOCENÁ ZÁDA

Anotace: Strhující příběh čerstvého čtyřicátníka, dobře situovaného právníka Davida, který žije pro svou rodinu a práci a vede zdánlivě šťastný a spořádaný život.
Pod taktovkou své ženy probíhají jeho dny bez sebemenšího překvapení, vše je naplánované, idylické a úspěšné. David si neochotně uvědomuje, že rezignoval na jakékoliv dobrodružství a cokoliv nečekaného. Do cesty mu vstoupí záhadná žena, která se stává jeho vstupenkou do doposud neznámého světa volnosti, prostopášnosti a sexuálního osvobození. Všechno se mu rozpadá pod nohama a on se řítí do katastrofy, ale cítí, že žije naplno. David se musí rozhodnout, zda chce ztratit svůj spolehlivý, jednotvárný a pohodlný život a přijít o všechno, co léta budoval a na co si zvykl, výměnou za nejisté štěstí. V sázce je hodně a on není žádný hrdina. Kniha je psána z pohledu muže, ačkoliv ji píše žena. Je tedy velmi otevřená, přímočará až neslušná, protože takový svět mužů je.

Autor/ka: Sára Saudková
Nakladatelství: Knižní klub
Žánr: román pro ženy

  • DOBRÁ, TAK AKORÁT
Od autorky jsem četla knihu "Jak jsem sebrala odvahu", která mě docela zaujala. Ačkoliv jsme si z ní neodnesla to, co jsem dle názvu předpokládala. Ale další autorčina kniha mě přeci jen zajímá. Jaká bude?

AnotaceŽeny prý samy sebe kritizují v průměru osmkrát denně. Poprvé hned ráno v koupelně před zrcadlem. Ani mě to nepřekvapuje. Taky to dělám. Za to, že nejsem dost krásná. Za to, že nemám dost uklizeno. Za to, že nezvládám všechno v práci, že nejsem skvělá matka a že nežiju v harmonii s vesmírem. 
Dlouho jsem si myslela, že opravdový a báječný život začne, teprve až to všechno napravím a zlepším. Až zhubnu, až si udělám pořádek ve skříni i v účetnictví, až konečně změním účes, až se naučím meditovat. Jenže pak jsem si všimla, že život už dávno začal i bez toho. A že je chaotický a někdy i dost stresující, ale taky skvělý a zábavný, i když jsem se nezlepšila vůbec v ničem z výše uvedeného seznamu.
Takže tahle kniha je plná historek o tom, co se mi nepovedlo. O tom, co všechno jsem nestihla, pokazila nebo to nedopadlo zrovna podle mých představ. Ale taky o tom, že právě takovýhle život je doopravdy můj a že přesně takhle mě to baví. Zkrátka že je dobrý tak akorát.

Autor/ka: Barbora Šťastná
Nakladatelství: Motto
Žánr: román pro ženy

Jelikož se jedná o květnové novinky - máte již některou z těchto knih za sebou? Zaujala vás také některá z nich? 
Těším se na vaše komentáře :-)

A přeji dobrou noc 
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 28.května/2017 v 22:35

6 komentářů:

  1. Poslední výročí a Jeden kluk z miliónu vypadají dost dobře. Díky za tipy! :) Mně se doma nashromáždilo teď tolik knih a téměř žádnou jsem v květnu nestihla přečíst. (a to mám dnes v plánu jít očíhnout levné knihy :D) Ale zkoušky se mi blíží ke konci, tak se do toho zas ponořím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím palce ať zbývající zkoušky dopadnou dobře a o prázdninách to s četbou napravíš, ne? ;)

      Vymazat
    2. Díky! :)
      S tím čtením to mám rozhodně v plánu! :) Nejdřív bych ráda dohnala své knižní resty, na které se mi začíná v knihovně malinko prášit, a pak se pustím do nějakých novinek :D A upřímně? Už se nemůžu dočkat :D

      Vymazat
  2. Poslední výročí a Má ji rád, nemá ji rád už na seznamu mám. Připisuji si ještě Medikus z Heidelbergu, anotace zní zajímavě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední výročî už mám doma - ulovila jsem ho na Světu knihy ;) O těch ostatních zatím jen uvažují ;)

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS