UPOUTÁVKA NO.8

úterý 18. dubna 2017

Moje Tipy No.8


Přeji dobré ráno a zdravím vás u dalších mých knižních tipů.

Ať už plníte čtenářskou výzvu na DatabáziKnih.cz či nikoliv, napadlo mě přijít s pár knižními tipy na knihy se zvířetem v názvu. Některé z knih, které zmíním mám i doma, ale ne všechny jsem zatím četla. Třeba některým z vás pomůžu s námětem do výzvy, a nebo jiným nabídnu knížku, kterou třeba nezaznamenali. 
Takže zde je mých OSM knižních tipů se zvířetem v názvu:

  • OTEC PRASÁTEK - Terry Pratchett
Začnu knížkou, kterou napsal jeden z mých nejoblíbenějších spisovatelů - Pratchett. K Úžasné Zeměploše jsem se dostala úplně náhodou přes kamarády a jsem za to dodnes velice ráda. Otec prasátek je 19.kniha ze série ÚZ. Já jí mám už pár let za sebou a mohu vám ji vřele doporučit. U málokteré knihy z Úžasné Zeměplochy nevadí, že jste jinou nečetli a ani zde tento fakt není výjimkou.

AnotaceNadešel předvečer Svátku prasečí hlídky. 
Je nápadný klid.
Sněhu je dost, červenek celá hejna, ozdobený stromeček za každým oknem. Je však absolutní nedostatek velkého tlustého muže v červenobílém oblečení, který doručuje hračky...
Ten zmizel.
Dětská vychovatelka Zuzana ho musí najít nejpozději do rána, jinak nejen, že nikdo nedostane dárky, ale nevyjde slunce. A naneštěstí jsou jejími jedinými pomocníky havran s oční vadou, krysí Smrť a bůh kocoviny.
A co je ještě horší, někdo leze komínem. Není to bába. Tentokrát má místo kosy pytel, ale je na něm něco smrtelně povědomého.
HO. HO. HO.
Šíří se podivné zvěsti.
A jestli se vám navíc kýve nějaký zub, buďte opatrní...


  • DALAJLAMOVA KOČKA  - David Michie
Už na mě doma čeká, ale nemám v plánu tuto knížku volit do své výzvy. Přesto ale doufám, že na ni přijde brzy řada. Zatím ji má půjčenou mamka, tak jsem zvědavá jak se jí bude líbit. Pokud jste dosud o knize neslyšeli a zaujala vás - mám pro vás milou informaci, že na ní navazuje kniha: Dalajlamova kočka a umění příst.

Anotace: Maličkého kotěte, kterému hrozí nešťastný osud, se ujme samotný dalajlama. Kočička líčí svůj každodenní život v jeho těsné blízkosti. Stává se svědkem rozhovorů mezi dalajlamou a jeho hosty. Postupně poznává, v čem spočívá štěstí, a jak ho na cestě životem najít, což není pro žádnou živou bytost snadné.
V laskavém příběhu často nechybějí humorné situace, kočka se tře o nohy hollywoodských hvězd a dělí se s námi o poznání, které získává v klášteře buddhistických mnichů. Dalajlamova kočka je zábavný a čtivý román. Dozvíme se v něm i to, jak by asi dalajlama reagoval, kdyby dostal jako dárek mrtvou myš. A také, proč zrovna kočičí oči nejlépe vidí lidské slabosti i krásu.


  • S ELEGANCÍ JEŽKA - Muriel Barberyová
Tuto knihu jsem vám už jednou představila ve své třetí upoutávce, ale opakování je prý matka moudrosti. Patří mezi mé favority, mezi kterými se rozhoduji je zařadit do své čtenářské výzvy, pod kategorii – Kniha se zvířetem v názvu.

Anotace: Pichlavé ostny ironie v dojemném příběhu o filozofii a kráse.
Jmenuju se Renée. Je mi padesát čtyři a už sedmadvacet let dělám domovnici v čísle 7 na ulici Grenelle. Je to pěkný soukromý dům se dvorem a zahradou uvnitř, který je rozdělený na osm velmi luxusních bytů. Všechny jsou obrovské a v každém někdo bydlí. Jsem malá, ošklivá, tlustá vdova, mám kuří oka a někdy, když mám těžké ráno, sípu jako mamut. Naprosto přesně odpovídám tomu, co obecné společenské vědomí označilo paradigmatem domovnice, takže nikoho by ani ve snu nenapadlo, že jsem sečtělejší a vzdělanější než všichni bohatí obyvatelé našeho domu.
Jmenuju se Paloma, je mi dvanáct a bydlím v Paříži v jednom drahým bytě v čísle 7 na ulici Grenelle. Navzdory všemu tomuhle štěstí a všemu tomuhle bohatství už dost dlouho vím, že konečná stanice je stejně akvárko. A jak to, že to vím? Já jsem totiž dost inteligentní. Dokonce výjimečně inteligentní. Proto jsem se taky rozhodla. Na konci tohohle školního roku, v den svých třináctých narozenin, tedy přesně 16. června, spáchám sebevraždu.

  • JAKO ZABÍT PTÁČKA - Harper Lee
Jak jistě víte, z mého nedělního článku - knihu jsem si již koupila, tak snad se brzy dostanu k jejímu otevření. Tuhle klasiku mám v plánu do čtenářské výzvy zahrnout, ale do jiné kategorie. 

Anotace: Maycomb v Alabamě je bezvýznamné ospalé provinční městečko obklopené poli s bavlnou. Ve 30. letech 20. století jsou Spojené státy americké zachváceny hospodářskou krizí, ale ta se obyvatel Maycombu dotýká jen okrajově. O letních prázdninách je největší starostí osmileté Čipery a dvanáctiletého Jema vymýšlení plánu, jak vylákat místního podivína z jeho dobrovolného domácího vězení. Když je ale mladý černoch obviněn ze znásilnění bílé dívky, události naberou dramatický spád. Obhajoby se ujímá otec Čipery a Jema, advokát Atikus Finch. Toho čeká předem marný boj s předsudky, strachem a nenávistí.
Román Jako zabít ptáčka ale rozhodně není o rasismu a nespravedlivých soudních procesech. Je to čtivý příběh o dospívání a braní rozumu, o různých formách osobní statečnosti, o přetvářce, morálce a zodpovědnosti. To vše vyprávěno pohledem osmiletého děvčátka.



  • KUKAČKA - Karolina Limrová
Tento knižní tip mám ve svém čtení již dávno za sebou, asi tak přes dva roky. Mě se kniha líbila, i když je to taková ta sladká "filmová" romance. Zaujala mě na knize "Edice do kabelky" - skvělá věc, pro někoho, kdo čte v městské hromadné dopravě. Za druhé, co mě na knize oslovilo, je česká autorka. Ačkoliv se někomu může zdát téma otřepané, mě kniha rozhodně sedla. :-)

Anotace: Sedmnáctiletá Marie žije na ulici a živí se, čím se dá - především krádežemi. Při jedné z nich je chycena, ale místo, aby byla předána policii, dostane na výběr. Když se bude vydávat za Pamelu Kingovou, dědičku sítě čerpacích stanic King Petroleum, získá bohatství, o jakém se jí ani nesnilo. Pokud odmítne, čeká ji život ve zdech důvěrně známého žaláře Marie zvolí první možnost, aniž tuší, že Pamela byla zasnoubená s Aaronem Collinsem, mladým naftovým magnátem. Má jít o sňatek z rozumu, o obchod s jasně danými pravidly. Jenže Aaron je v soukromí úplně jiným mužem, něž o jakém Marie četla v novinách, a mladá dívka postupně zjišťuje, že se ocitla v pasti, ze které vede jen jedna cesta - a ta ji může stát život.



  • ČMELÁCI V SRDCI - Petra Hülsmannová
Můj další tip je opět na "love-story". Druhá knížka, která patří mezi ty, u nichž uvažuji o tom, že si ji pro danou kategorii zvolím. Koupila jsem si ji kdysi právě kvůli názvu a obálce, a posléze jsem ji objevila u Šárky v Můj knižní ráj, která mě na ni o to více navnadila. .-)

Anotace: „Hele, láska tě nesmí vodrovnat,“ radí Leně moudře taxikář Knut. To se sice hrozně lehce řekne, ale mnohem hůř udělá, obzvlášť když je její snoubenec pěkná nula a ona sama přijde kvůli hloupé chybě zničehonic o práci. Na sebelítost jí však nezbývá čas. Lena je nucena změnit od základů svůj život – nastěhuje se do chaotického bytu ke své nejlepší kamarádce, což ji coby milovnici pořádku vyvádí z rovnováhy. Navíc jí spolubydlící Ben leze pořádně na nervy! Je totiž neuvěřitelně arogantní a k tomu ještě věčný sukničkář. Jenže její srdce se rozbuší pokaždé, když na něj jen pomyslí, z čehož je Lena celá nesvá. – Čarokrásná love-story, plná humoru, co potěší každé srdce.




  • ANNA A VLAŠTOVČÍ MUŽ - Gavriel Savit
Když jsem u předešlého tipu zmínila Šárku, ráda bych u ní ještě posečkala, jelikož o této knize vím díky její recenzi. Ačkoliv si nejsem úplně jistá zda "Vlaštovčí" se dá do této kategorie použít, tak u mě to byla první kniha, která mě napadla pro moji volbu. 

Anotace: Píše se rok 1939. Sedmiletá Anna, dcera profesora krakovské univerzity, se náhle ocitá na světě sama poté, co otce zatkne gestapo. Pak se ale setká s tajemným mužem, který rozumí vlaštovčí řeči a dokáže si poradit s nepřátelskými vojáky i s celou řadou dalších problémů. Tak začíná velké dobrodružství, ve kterém mezi Annou a jejím záhadným ochráncem vznikne těsné pouto, zatímco společně putují válkou rozvrácenou zemí a vzájemně si dodávají sílu. Nebezpečí však číhá na každém kroku - a jak se má Anna přesvědčit, i tam, kde ho člověk nejméně čeká. Pohled Gavriela Savita na tvrdou realitu války je poetický a magický a jeho psaní bývá přirovnáváno k takovým dílům, jako je Zusakova Zlodějka knih nebo Doerrův román Jsou světla, která nevidíme. Svým stylem, námětem i fantastickými prvky však zůstává zcela originální knihou, která v současné próze pro mladé a dospívající čtenáře nemá konkurenci. A stejně jako každé osobité a nápadité vyprávění s výrazně lidským poselstvím si získá i dospělé.


  • VLK SAMOTÁŘ - Jodi Picoult
Od této autorky jsem četla jen "Nejsem jako vy", ačkoliv mě láká plno dalších. A zde je jedna i se zvířetem v názvu.

Anotace: Když vlk v divočině ví, že nadešel jeho čas, že už své smečce není k užitku, rozhodne se vytratit. Zachová si hrdost a zemře tak, jak žil. Lidé takové štěstí nemají. Luke Warren strávil celý život výzkumem života vlků, dokonce s nimi nějakou dobu i žil – rozumí jim lépe než vlastní rodině. Když po vážné dopravní nehodě upadne do komatu, musí o jeho osudu rozhodnout Edward a Cara, jeho již dospělé děti, kteří jsou tak nuceni se znovu konfrontovat s mužem, kvůli němuž Edward utekl z domova – ale který stále zůstává jejich otcem. Rázem si oba musí pokládat otázky, na něž neexistují jednoduché odpovědi, ale které zodpovězeny být musí. Jaké motivy vedou jejich rozhodnutí nechat otce zemřít, nebo ho naopak udržovat při životě na přístrojích? Co by chtěl on sám? A jaká tajemství před sebou Edward s Carou skrývají?
  

To by mohlo být vše. Napadá mě jich ještě pár, dokonce i těch, které nejsou mými favority, jako například: Vážka - Michel Bussi; Lovec králíků - Lars Kepler;  Sova - Samuel Bjørk; Levhart - Jo Nesbø; Pes baskervillský - Arthur Conan Doyle; Kocour Bob - James Bowen.
Tak třeba si vyberete a pokud už máte dávno vybráno, tak snad jsem vám rozšířila danou škálu. Ráda se v komentářích dozvím, jestli jsem vás na některou knihu nalákala. Nebo naopak, když se vy podělíte o vámi vybranou knihu do tohoto téma. :-)

Přeji pěkný den a příjemné čtení,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 18.dubna/2017 v 8:40

8 komentářů:

  1. Otec prasátek je neuvěřitelný, přítele moc nenadchl, ale já mám autorův styl strašně ráda, zvláštní ale ojedinělý humor :D
    Jinak já do výzvy četla Sovu od Bjorka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ze začátku Pratchettův styl taky nesedl, ale pak jsem si ho oblíbila a zvykla si na něj. Nemám přečtené všechny ÚZ, ale Otec prasátek patří mezi mé oblíbené, (pak Sekáč a Těžké Melodično) :-)

      Vymazat
  2. Krásné tipy :-) Z Tvých zmíněných knih jsem četla pouze Vlka samotáře a ten mě teda celkem zklamal. Jinak do této kategorie jsem zařadila knihu Ve stínu černých ptáků, kterou jsem nedávno recenzovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Recenzi jsem na zmíněnou knihu četla, ale nezaujala mne.

      Vymazat
  3. Já už delší dobu pokukuju po knize S elegancí ježka. Z těch Tvých mě nejvíc zaujal Vlk samotář, toho si přidávám na seznam. :)
    Jinak já jsem u čtenářské výzvy toto okýnko vyplnila knihou Lovec králíků od Keplera a jako další tip stejně jako Bilbovy knihy mám Sovu od Bjorka, kterou si musím co nejdřív pořídit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě některá z vybraných tipů zaujala :)

      Vymazat
  4. Tak to jsou skvělé tipy. Ćmeláci v srdci je báječná kniha, absolutně jsem si ji zamilovala. Anna a Vlaštovčí muž se mi líbila tak nějak napůl, někdy hodně a někdy jsem se malinko nudila. Dlouho mě láká S elegancí ježka a Jako zabít ptáčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář. Čmeláci mě lákají daleko více než Anna - obě knihy už mám nějaký ten pátek doma, tak vidím, kdy se na ně dostane řada. :-)

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS