UPOUTÁVKA NO.7

pátek 7. dubna 2017

Moje Tipy No.7

Aneb co mě zaujalo nejen z dubnových novinek? 
Ráda bych se s vámi podělila o seznam sedmi knih. Pět z nich budou dubnové novinky. První zmíněnou je kniha, která vyšla v posledních dnech března, aby se dostala na knižní pulty současně s uvedením stejnojmenného filmu do kin. A poslední je kniha, u které se jedná o 2. vydání. 

  • ÚKRYT V ZOO
Na tento příběh, podle skutečných událostí, jsem viděla filmový trailer. Po té jsem zjistila, že předlohou pro film je kniha. A tak tady je!

Anotace: Skutečný příběh ředitele varšavské zoologické zahrady Jana Żabińského a jeho ženy Antoniny, kteří po vybombardování zoo během invaze Němců do Polska v roce 1939 využili zájem nacistů o zvířata a zachránili tak přes tři stovky Židů. Autorka zdůrazňuje hrdinství manželského páru, protože v té době byl obyvatel Varšavy odsouzen k smrti i za to, že podal žíznivému Židovi sklenici vody. Příběh je důsledně propracovaný, systematicky zdokumentovaný. Autorka vyzpovídala i dosud žijícího syna manželů Żabińských Ryszarda, lidi z varšavské zoo a ženy, jež byly současnicemi Żabińských a účastnily se akcí polského podzemního hnutí odporu. Zkušenost nadané romanopiskyně a básnířky mění historický popis událostí v umělecké dílo.

Autor: Diane Ackerman
Originál: The zookeeper's wife
Nakladatel: Triton
Žánr: historický román
Počet stran: 280
Překlad: Petr Václav
Vydání v ČR: 03/2017

  • CHLADNOKREVNÝ NIČEMA
Od autorky této knihy jsem již dva romány pro ženy četla a docela se mi líbily, takže bych ráda zase po něčem od Lisy sáhla. Tak uvidíme, zda mě její novinka zaujme. Každopádně kniha má krásnou obálku - ta mě učarovala. 

Anotace: Devon Ravenel, nejúchvatnější a nejničemnější zhýralec v Londýně, právě zdědil hraběcí titul. K vysokému společenskému postavení však patří i nepříjemné povinnosti… a nejedno překvapení. Panství je zadlužené a dům dosud obývají tři neviňátka, sestry nebožtíka hraběte… a také Kathleen, lady Trenearová, krásná mladá vdova, jejíž inteligence a odhodlání z ní činí Devonova rovnocenného soupeře.

Autor: Lisa Kleypas
Originál: Cold-Hearted Rake
Nakladatel: Baronet
Žánr: román pro ženy
Počet stran: 384
Překlad: Pacnerová Jana
Vydání v ČR: 19.4.2017

  • HLEDÁM TĚ
Třetí kniha mě zaujala svou obálkou. Více vám o ní asi nepovím. Autorku neznám, ani anotace toho o knize příliš nenapoví. Takže uvidíme, zda se mi dostane do rukou a jaká popřípadě bude.

I když dnes slovo láska může znít pro mnoho lidí jako klišé, každá žena ve skrytu duše touží najít toho pravého. Takové hledání není vůbec snadné, ta pravá láska obvykle nepřichází sama a je potřeba o ni bojovat všemi dostupnými zbraněmi.
Čtyři silné příběhy o tom, že najít spřízněnou duši nebylo nikdy jednoduché.

Autor: Zuzana Petráčková
Nakladatel: Moba
Žánr: společenský román
Počet stran: 416
Vydání v ČR: 28.4.2017

  • LOUTKÁŘ
Podle anotace kniha zní zajímavě, avšak autora opět neznám, tak se nechám překvapit. 

Anotace: Jostein Gaarder, autor Sofiina světa, i ve své knížce pro dospělé hýří příběhy. Tentokrát je vypráví hlavní hrdina Jakop, vážený akademik a vášnivý lingvista, který je natolik osamělý, že navštěvuje pohřby cizích lidí a dává se na smutečních hostinách do řeči s pozůstalými. Díky své sečtělosti a jazykové pohotovosti si pokaždé dokáže vymyslet příběh, který jej k nebožtíkovi váže a zaujmout jím ostatní hosty. Jakop je znalec vztahů a souvztažností mezi indoevropskými jazyky, sám je ale z pletiva skutečných lidských vztahů poněkud vytržen. Má jediného přítele jménem Pelle, se nímž se radí a kterého s oblibou cituje, ale jak se ukáže, i Pelle není tak docela přítel z masa a kostí… Loutkář je dojemný a zároveň provokativní román o osamělosti, vztazích, o tom, jak jazyk a vyprávění utvářejí mezilidská pouta a vazby, o hledání smyslu a vlastního místa ve světě.

Autor: Jostein Gaarder
Originál: Dukkeføreren
Nakladatel: Plus
Žánr: román
Počet stran: 248
Překlad: Vrbová Jana
Vydání v ČR: 24.4.2017

  • LITUJI, ČEKAJÍ MĚ
Doma na mě čeká už dlouhou dobu od autorky kniha "Šťastní lidé čtou a pijou kávu". Měla bych se na ní vrhnout, abych věděla jestli mi bude autorka sedět. Tato novinka vypadá taky dobře.

Anotace: Yaël je ambiciózní žena, která žije jen svou prací. Ve svých třiceti pěti letech pracuje pro mezinárodní firmu a téměř nemá čas na přátele, ale pak zničehonic potká svého bývalého kamaráda Marka, který před deseti lety bez vysvětlení zmizel. Teď, když se znovu shledali, jedou i se svými dalšími přáteli ze staré party na dovolenou na jih Francie a Yael si znovu nachází cestu ke svému zapomenutému bezstarostnému já. Zároveň si uvědomuje, že její city k Markovi nejsou jen kamarádské… To ji staví před nelehký úkol – najít rovnováhu mezi láskou a kariérou. Jak obstát v náročné práci, a zároveň věnovat dostatek času svému novému vztahu, aby Marka znovu neztratila?

Autor: Agnès Martin-Lugand
Originál: Désolée, je suis attendue
Nakladatel: Motto
Žánr: román pro ženy
Počet stran: 384
Překlad: ?Melanová Dana?
Vydání v ČR: 15.4.2017

  • KNIHA SNŮ
Nedávno na blogu byla recenze na loňskou autorčinu knihu. Rozhodně neváhám a na dubnovou novinku se těším. Doufám, že oprávněně.

Anotace: Život se skládá z neustálých rozhodnutí. Ať už jsou dobrá, anebo špatná... Kdo z nás ale ví, která vedou ke štěstí? Bývalý reportér Henri zachrání život děvčátku, které v nestřeženém okamžiku přepadlo přes zábradlí výletní lodi do Temže, sám ale utrpí vážná zranění. V kómatu se mu jako kniha snů promítá celý život - rodná Bretaň, výpravy na moře, život v Paříži, nenaplněná láska k nakladatelce Eddie... A také obrovská touha poznat konečně svého syna, mimořádně inteligentního třináctiletého Sama...

Autor: Nina George
Originál: Das Traumbuch
Nakladatel: Moba
Žánr: společenský román
Počet stran: 344
Překlad: ?Hoangová Dagmar?
Vydání v ČR: 18.4.2017

  • CHLAPEC V PRUHOVANÉM PYŽAMU
Dnešní článek upoutávek jsem začala válečnou knihou, a válečnou také skončím. Bude to už skoro rok, co jsem viděla stejnojmenný film. Byla jsem jím úplně rozhozená. A tak popravdě nevím, zda je dobrý nápad si knížku přečíst, ale ráda bych to alespoň zkusila. dlouho jsem po ní pátrala na bazaru Databáze knih. Zkoušela jsem pár antikvariátů, ale nikde nic. A před pár týdny jsem zjistila, že je na cestě druhé vydání. 

Anotace: Brunovi se nechce opouštět starý dobrý pokojíček, školu a kamarády v Berlíně a stěhovat se do nového, osamělého a ponurého domu v tajemném místě jménem Aušic. Jenomže Fíra, nadřízený Brunova tatínka, tak rozhodl a devítileté děti do podobných záležitostí nemají co mluvit. S kým si tady ale Bruno bude hrát? Z okna vidí jen vysoký plot a za ním občas podivné lidi, kteří všichni nosí pyžamo – i přes den! A pak se jednoho dne seznámí se stejně velkým Šmuelem…
John Boyne je jeden z nejznámějších a nejoceňovanějších irských spisovatelů exceluje jako autor knih pro děti i dospělé. Nejvíce ho proslavil dojemný válečný příběh Chlapec v pruhovaném pyžamu, který se stal celosvětovým bestsellerem a dočkal se i filmového zpracování. Knihy Johna Boynea již byly přeloženy do 45 jazyků.

Autor: John Boyne
Originál: The Boy in the Striped Pyjamas
Nakladatel: Brio
Žánr: válečný román
Počet stran: 184
Překlad: Struchlíková Jarka
Vydání v ČR: 17.4.2017

Při hledání informací o knize jsem na portále Levneucebnice.cz našla tuto upoutávku na setkání s autorem: Přijďte na besedu s autorem na veletrhu Svět knihy Praha 2017 v pátek 12. 5. 2017! :-)

Četli jste Chlapce v pruhovaném pyžamu či viděli film? Zaujala vás některá ze sedmi knih? Těším se na vaše reakce. 

Přeji pěkný pátek,
Vaše ൬ermaidka 🏵

Obrázky knih a anotace jsem čerpala z Knižního klubu a Martinus.cz.

Publikováno dne: pátek 7.dubna/2017 v 15:15

17 komentářů:

  1. Chlapce jsem viděla jako film a od té doby si toužím přečíst i knihu. Samozřejmě, že mě příběh velmi zasáhl. Taky bych od autora ráda zkusila Chlapce na vrcholu hory, který vyšel v březnu. A do třetice mě moc láká Úkryt v ZOO :) Samé hezké tipy, Moni, děkuji, a přeji i krásný víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film bych nezvládla, ale na knihu jsem docela zvědavá :)

      Vymazat
    2. Děkuji. U Úkrytu v ZOO uvažuji i o filmu, jen asi nemám s kým. Chlapce jako film mám za sebou, ale ráda bych zkusila i knihu, tak uvidím.
      Tobě taky hezký víkend.

      Vymazat
  2. Zajímavé kousky! O většině z nich jsem ještě neslyšela. Děkuju za parádní tipy! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač :) Taky většina teprve vyjde :))

      Vymazat
  3. Chcem všetky tieto knihy! :D Páni, tento výber mi úplne sadol a každú jednu knihu by som si veľmi rada prečítala i ja ^.^ Asi máme podobný vkus :D
    Aj ja som na dielo Úkryt v ZOO najsamprv videla trailer k filmu a ihneď ma upútal, takže knihu by som si určite rada prečítala :)) Naozaj skvelý výber♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ro mě moc těší, že jsem se Ti trefila do vkusu :) Je to docela nepoměr ten můj výběr - válka, romantika, .... :-D

      Vymazat
  4. Tak chlapce mám na seznamu již delší dobu a vůbec jsem netušila, že se bude vydávat znovu :-) Takže super, díky za info :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nemáš vůbec zač :) Mě to velice mile potěšilo, protože na něho mám spadeno opravdu dlouho a všude byl nedostupný.
      Přemýšlím i zda ho raději nekoupit v předprodeji :D Ale snad bude víc lidí, co to nevědí ;)

      Vymazat
  5. Úkryt v zoo si přidávám na seznam. Díky za inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Chlapec v pruhovaném pyžamu je moje srdcovka, sice v podobě filmu, jelikož jsem se ke knize nedostala, ale i tak. Jestli budeš knihu číst moc se těším na recenzi a snad už se odhodlám si jí také pořídit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsem zvědavá až si knihu pořídím, za jak dlouho se k ní dostanu... Mám z ní dost respekt, protože film jsem taky viděla - a byla jsem z něho dost "v háji", tak snad knihu emočně zvládnu.

      Vymazat
  7. Rozhodně musím mít Chlapce v pruh. pyžamu a novou Ninu George. A také Úkryt v ZOO mě láká, chtěla bych nejdřív přečíst a potom se podívat na film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chlapec v pruh. pyžamu prý už vyšel - tak bych si pro něho ráda skočila o víkendu do Dobrovského (mají pro členy klubu slevu 20%). Na Ninu se hodně těším a nad Úkrytem zatím váhám (nad tím knižním - ráda bych šla na film do kina).

      Vymazat
  8. Tak mně jste se docela trefila do vkusu. Knihu Hledám tě mám už přečtenou. Knihu snů právě čtu a recenze bude brzy na blogu zivotjehappy.blogspot.cz a kniha Loutkář mi včera dorazila😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky pěkně ;))
      Recenzi na Hledám Tě jsem již u vás četla ;) A na recenzi Knihu snů se budu těšit. Knihu už mám doma, ale ještě jsem ji neotevřela.

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS