Upoutávka No.5

neděle 12. února 2017

Ahoj všem knihomolům,

včera jsem vás navnadila na Googlu+ na nový článek.
Tak tady je!

Můj tip No.5

Mám tu jednu krátkou upoutávku na knihu, o které jsem se nedávno dozvěděla při jednom posezení v čajovně s kamarádkou - bývalou spolužačkou. A jelikož se jedná o (mini) upoutávku pouze na jednu knihu, bude tento článek nevšední v tom, že si onu knihu rovnou ukážeme i v rozbalovačce. :-) 
Kniha mě totiž zaujala natolik, že jsem si ji rovnou pořídila na bazaru Databáze knih (DTBK) a v pátek mi dorazila.

Jedná se o knihu Koně se přeci střílejí, kterou napsal v roce 1935 Horace McCoy. Tato kniha má i filmovou adaptaci: Koně se také střílejí.  U nás byla kniha poprvé vydaná roku 1976. A před dvanácti lety v Nakladatelství Lidové noviny (2005).

Toto dílo z doby hospodářské krize mě zaujalo především tím, jak mi kamarádka líčila o tom, co jí na knize uchvátilo a čem je. Přišlo mi, že jde o velice zajímavou knihu s ještě zajímavějším příběhem. Další pro k přečtení bylo to, že se mi hodí do Čtenářské výzvy probíhající na DTBK - hned do prvního tématu (Kniha starší než je čtenář).


Anotace: Příběh mladé dvojice, která hledá východisko z neutěšených sociálních poměrů Ameriky třicátých let minulého století v jednom z tanečních maratónů - jež byly typickým jevem Ameriky té doby - od něhož si slibují úspěch nebo alespoň minimální existenci.
Vyprávění nás zavádí na taneční maratón — na zvláštní velkoměstskou zábavu, mezi válkami oblíbenou diváky, organizátory i účastníky. Těm prvním přinášela frenetickou zábavu, když na parketu vyčerpáním umdléval jeden pár za druhým, těm druhým finanční zisk a pro ty třetí znamenala vidina vítězství v soutěži východisko z neutěšených sociálních poměrů hospodářským propadem zmítané Ameriky. A právě takoví jsou hlavní hrdinové prózy, Gloria a Robert — s nasazením všech sil se upínají k tomu, aby v maratónu obstáli, neboť jedině klamný cirkusový úspěch jim může přinést dosažení životních snů. Avšak čím větší je jejich naděje, tím drtivější je tragické vyústění, kterým příběh končí.

Kniha která mi přišla je společné vydání dvou románů tohoto amerického prozaika, které nemilosrdně a bez příkras vypovídají o tragédii generace Ameriky třicátých let, o ztrátě iluzí, o lidské důstojnosti a ponížení. 
Je jím Měl jsem zůstat doma / Koně se přece střílejí u nás vydané roku 1983 nakladatelstvím Melantrich.

Zde slíbená mini rozbalovačka:
Kniha přišla zabalená v papírovém archu.

Vevnitř byla obalená folií

Jsem zvědavá, kdy se do knihy pustím. Popravdě jsem čekala, že mi dorazí kniha vydaná v Odeonu, ta jenž její fotka je uvedená u mini upoutávky. Ale na druhou stranu je tato kniha o román bohatší. Tak jako tak na knihu přijde letos řada.

Znali jste tuto knihu, ještě před tímto mým článkem? A četli ji? Pokud ano, jak na Vás působila?
A ti jenž ji neznají - zaujala Vás? Za Vaše komentáře´předem děkuji.

Zdraví,
Vaše Mermaidka


Publikováno dne: neděle 12.ledna/2017 v 16:30h

6 komentářů:

  1. Co mě zaujalo je celkové provedení knihy. Strašně se mi líbí ta obálka, upřímně vážně moc pěkná. Ale samotné téma mě asi moc nenadchlo, nebo spíše nezaujalo natolik, abych si knihu teď přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka té co mi přišla nebo toho úplně prvního vydání? :-)
      Mě by sama anotace asi taky nezaujala, ale kamarádka o knize mluvila tak ... uchváceně, že jsem si řekla, že ji ráda zkusím - tak uvidím.

      Vymazat
  2. O knížce jsem vůbec neslyšela, abych řekla pravdu. A když bych na ni jen tak někde narazila, asi bych si ji jen tak nekoupila, protože už tak mám nekončící seznam :D. Ale jsem zvědavá, co na ni řekneš a ráda se nechám nalákat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidím, dám vědět, jen to nebude hned!

      Vymazat
  3. Hmm, knihu vůbec neznám. Nicméně Tobě přeji hezké čtení :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS