Upoutávka No 3.

neděle 8. ledna 2017

Moje tipy No.3


Již první týden v novém roce je za námi a já Vás v něm ještě jednou vítám.
Rozhodla jsem se číselně pokračovat v této rubrice "Upoutávek", neboť za rok 2016 jsem měla jen dva články na knižní tipy, tak mi přijde jednodušší v číslování pokračovat. :-)

Dneska bych vám opět ráda představila pět knih, na které jsem narazila a jenž mě něčím upoutaly k pořízení si a přečtení! Tak jsem zvědavá, co na ně řeknete a zda se někomu dalšímu trefím do "knižní" chutě.

  • PŘÍSTAV NADĚJE
Mým prvním tipem je kniha, na kterou jsem narazila díky recenzi od Šárky (z Knižního ráje), kterou mě patřičně navnadila. Ale kdyby tomu tak nebylo, stejně bych si dříve nebo později knihy všimla a zřejmě bych na ni dostala zálusk, neboť jsem od autorky četla její prvotinu "Levandulový pokoj" a z té jsem byla nadšená. Takže bych samozřejmě byla zvědavá i na tuto druhou autorčinu knihu.

Anotace: 
Když Marianne pohltily kalné vody Seiny, cítila se vlastně šťastná, poprvé v životě opravdu šťastná. To, že ji proti její vůli jakýsi neznámý muž zachránil, její odhodlání ještě umocnilo. Když ji nechce Paříž, pojede k moři. A malovaná dlaždička, která se jí úplnou náhodou dostala do rukou, ji nasměrovala do Bretaně, až do přístavu Kerdruc. Ovšem chyba lávky!, tam ji považují za dlouho a toužebně očekávanou kuchařku. A vařit, to Marianne skutečně umí výtečně. A tak své odhodlání skoncovat se životem odloží o den, pak ještě o jeden... 

Autor: Nina George
Originál: Die Mondspielerin
Nakladatel: MODA
Počet stran: 312
Překlad: Hoangová Dagmar
Rok vydání v ČR: 2016

  • KABINET MILOSTNÝCH DOPISŮ
U téhle knihy hrála první roli obálka. Padla mi hned do oka, a jakmile jsem si přečetla anotaci, rozhodla jsem se, že bych si o Elodiině pouti ráda přečetla víc. Také mě na knize zaujalo, že jde o jiný pohled na tu dobu, nejedná se totiž o nacistické Německo, ale o fašistickou Itálii. Knihu o tom, jak vypadala Itálie za 2.světové války jsem zatím nečetla. 

Anotace: 
Píše se rok 1943 a v Itálii jsou u moci fašisté. Elodie, která se dosud věnovala pouze milované hudbě a své mimořádné nadání uplatnila jako nadějná violoncellistka, se po otcově smrti zapojí do italského hnutí odporu. Poznává zde svou první velkou lásku, ale když Němci obsadí severní Itálii, musí z rodné Verony uprchnout. Vydává se na pouť, která jí pomůže nalézt nejen bezpečí, ale i nový smysl života.

Autor: Alyson Richmanová
Originál: The Garden of Letters
Nakladatel: Knižní klub
Počet stran: 344
Překlad: Macháčková Leona
Rok vydání v ČR: 2015

  • OBUVNÍKOVA ŽENA
Jde o knihu, kterou mám vyhlídnutou již dlouho. Patří do edice Edice světový bestseller, a upoutala mě tradičně svojí obálkou, je to ten styl "papírového" přebalu, příjemného na dotek :-) Opět se jedná o knihu, jejíž děj se částečně odehrává v Itálii. Nebudu vám nic nalhávat a přiznám se! Trochu mě odrazuje tloušťka knihy :-D Ale podle anotace se zdá, že bych se měla překonat. Knihu už vlastním, tak snad na ni letos přijde řada.

Anotace:
Příběh dvou lidí, kteří si byli od první chvíle souzeni, začíná krátce po roce 1900 v italské Lombardii. Malý Ciro prakticky osiřel poté, co mu důlní neštěstí vzalo otce, matka se duševně zhroutila a spolu s bratrem Eduardem jej ponechala v péči řádových sester. Enza naopak žije uprostřed početné rodiny. Jejich cesty se krátce, ale osudově protnou nad hrobem Enziny sestřičky Stelly: zralejší Enza ihned tuší, že poznala toho pravého, a i lehkovážnější Ciro má od té chvíle Enzu zapsánu hluboko v srdci. Shodou nečekaných zvratů se ale jejich vztah rozvine až po mnoha letech a na druhé straně zeměkoule – znovu se potkávají až v New Yorku, kde se Ciro učí obuvníkem, a Enza se uchytí jako kostýmní švadlena v Metropolitní opeře... Opojné, pestré a romantické vyprávění je prodchnuto vším, co činí Itálii Itálií a co si utečenci z vlasti brali s sebou i do Nového světa: prostým labužnictvím i upřímnou zbožností, lehkovážným přátelstvím i hloubkou citu, řemeslnou dovedností i rodinnou láskou.

Autor: Adriana Trigiani
Originál: The Shoemaker´s Wife
Nakladatel: Ikar
Počet stran: 472
Překlad: Pokorný Martin
Rok vydání v ČR: 2014

  • S ELEGANCÍ JEŽKA
Mým čtvrtým tipem je kniha, kterou jsem letos darovala k Vánocům. Poradil mi ji prodavač v nejmenovaném obchodě, a já si cestou domů z ní přečetla úryvek, a shledala jsem, že bych si ji vlastně taky ráda přečetla - celou. Podle roku vydání je již na knižním trhu nějakou dobu, ale já jsem se o ni dozvěděla opravdu až ten den, kdy jsem ji kupovala. Obálka je tentokrát (dle mého nešťastného úsudku) taková nevýrazná, za to anotace nabádá k tomu, že tenhle příběh budu opravdu zajímavý. 

Anotace:
Román, který je vyprávěn dvěma vypravěčkami. Hlavní postavou je Renée, pětačtyřicetiletá domovnice, "vdova, malá, ošklivá, oplácaná", je poněkud zvláštní: je posedlá filozofií - přečetla i ta nejzapadlejší díla velkých myslitelů - a literaturou, ale snaží se to skrývat. Aby zachovala své mimikry, je ochotná přesvědčovat okolí, že sleduje ohlupující televizní seriály, zatímco potají listuje kapitolou v Husserlovi nebo se pokouší sblížit s fenomenologií. Druhá hrdinka se jmenuje Paloma, je jí dvanáct, je nadmíru nadaná, intelektuálská a bohatá a rozhodla se, že 16. června spáchá sebevraždu. Předtím však pátrá po nějakém krásném okamžiku, po něčem, "kvůli čemu stojí za to žít". Vše se odehrává v Paříži, v měšťanském domě. Román je psán ironickým a jízlivým jazykem.

Autor: Muriel Barberyová
Originál: Élégance du hérisson
Nakladatel: Host
Počet stran: 320
Překlad: Christov Petr
Rok vydání v ČR: 2008

  • UMĚNÍ ODCHÁZET
Poslední zmíněnou knihu jsem zahlédla v předvánočním shonu v knihkupectví, ale zatím jsem ji nepořídila. Přišla mi hodně zajímavá obálka,  schovávající se ženy za zdí. Po přečtení anotace jsem si řekla, že by se mi mohla kniha líbit. Ono se podle mého názoru nestává, že byste přemýšleli o tom, jak někoho opustit, protože, máte pocit, že zrovna v tom vynikáte. A to je důvod, proč by mě zajímalo jaká kniha je. 

Anotace:
Eva se živí jako redaktorka ženských románů v londýncké čtvrti Soho, ale ji samou na romance moc neužije. Od chvíle, kdy se k ní přestěhoval přítel Luke, přemýšlí, jak od něj bude muset odejít. Ne snad proto, že by ho nemilovala, ale proto, že odjakživa mnohem lépe zvládá umění odcházet než umění s někým být. A všechno se ještě zkomplikuje, když se na scéně objeví záhadná Grace...

Autor: Anna Stothardová
Originál: The Art of Leaving
Nakladatel: Plus
Počet stran: 320
Překlad: Klabanová Kateřina
Rok vydání v ČR: 2014

Zaujala vás některá kniha z mých dnešních tipů? Četli jste některou z tohoto výčtu? Nebo máte na některou z nich spadeno? Budu se těšit na vaše komentáře. 

Přeji Vám krásnou, ačkoliv zasněženou neděli.

Vaše Mermaidka

Obrázky knih a anotace jsou v tomto příspěvku čerpány z knižních webů: Kosmas.cz a Bux.cz.

Publikováno dne: neděle 8.ledna/2017 v 13:40

10 komentářů:

  1. Z tvého výběru jsem četla pouze Kabinet milostných dopisů, který se mi moc líbil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Kabinet jsem z mého výčtu zvědavá asi nejvíc :-)

      Vymazat
    2. Právě čtu Kabinet, a vůbec se do něj nemohu začíst :(

      Vymazat
  2. Nečetla jsem žádnou knihu z výběru, nicméně jsem se už setkala s Ninou George (samozřejmě ne osobně :D) a musím říct, že jsem byla víceméně spokojená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli myslíš její Levandulový pokoj, tak mě se tato kniha moc líbila :-)

      Vymazat
  3. Kabinet milostnych dopisu je krasna knizka. Obuvnikova zena me taky docela laka, ale priznam se, ze tech lakavych knih je tolik, ze jeden zivot by cloveku nestacil :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš naprostou pravdu s tím jedním životem... těch knih, co mě lákají je opravdu spousta, a další "kupa" na mě čeká doma, až si jich všimnu :D

      Vymazat
  4. Já mám pocit, že jsem ten Kabinet viděla před Vánoci v LK, je to možné?
    Ale opravdu zajímavé kousky. Přístav je docela vychvalován v recenzích, tak se na to podívám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě zaujal Přístav naděje a Kabinet milostných dopisů :)

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrá volba, Ivet!
    Na obě dvě mám spadeno co nejdříve. Dokonce jedna z nich lze zařadit i do výzvy na Databázi, takže další plus :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS