Předvánoční rozbalovačka

čtvrtek 29. prosince 2016

Rozbalovačka No.5 


Tento rok se nám chýlí ke konci a já vám v dnešním článku přináším mé poslední letošní přírůstky. Podnázev článku může klamat, ale opravdu je toto můj pátý článek o mých knižních přírůstcích, ačkoliv pod názvem "Rozbalovačka" byl pouze ten první. :)


Balíček objednaných knih mi dorazil již 16. prosince, což bylo zrovna období, kdy jsem neměla na blog ani pomyšlení. Objednávala jsem knížky, které jsem darovala k vánocům, tak mi to nedalo a dvě jsem pořídila i sobě. Přestože jsem si tak trochu dala "stop stav" v pořizování nových kousků do knihovny.

A tak napravuji lehce zanedbané a podělím se o to, co mi přišlo.. :-)

Zde již každý znalec, pozná typický balíček z megaknih.cz.

Po otevření, bylo vše úhledně poskládané a řádně zabalené v bublinkových fóliích.




První dvě knížky - nemusím již zmiňovat. Obě byly pořízené jako Vánoční dárek pro mé blízké.
Jen připomenu, že více o nich můžete najít v mých článcích: 1) Dánská dívka
                                                                                            2) Tady byla Britt - Marie

Další dvě knihy jsem zde na blogu také již zmínila a to v Upoutávkách, každou ale v jiné :-) Jako bonus, obsahoval balíček záložku, samolepku a DVD s filmem Krysa.


Kniha od Magdy Váňové - Nebýt Sám
mě upoutala velice nevšední obálkou a svojí anotací.

Anotace: Kousek od Závie leží Hokuteple a tam je ráj. Každý si ho představuje podle svého, stačí jen přivřít oči. V řekách teče limonáda, z nebe padá zmrzlina a čokoláda roste holkám a klukům přímo v kapsách. Tuhle nekonečnou pohádku o dětském ráji vyprávěla maminka Konrádovi před spaním a potom oba jeho rodiče zahynuli při autohavárii. Svůj dětský ráj ztratil, ale na Hokuteple nezapomněl. Vyrůstal u strýce a tety na malém městě a teprve v dospělosti si uvědomil, jak byl osamělý, že zatrpklá teta a bezradný strýc mu rodinu nenahradili. Jeho citovou výchovu obstaraly tři dívky. O pět let starší zdravotní sestřička Ema, stejně stará kamarádka ze sousedství Dora, s kterou vyrůstal, chodil do školy a studoval na univerzitě, a o několik let mladší Olivie, sestra Konrádova nejlepšího přítele z fakulty. Jen díky nim ho nepohltilo osamělé dětství, ale přesto i v dospělosti Konráda svazuje podivná nesmělost a nerozhodnost, jako by se chtěl schovat v maminčině Hokuteple. To však nejde, Konrád je muž a přiblížit se k ráji, který v dětství ztratil, pro něj znamená nebýt sám.

Kniha Caroline Eriksson - V Mlze 
mě oslovila na základě recenzí, které jsem na ni četla.
Takže jsem na sebe sama zvědavá, jak osloví při čtení mě. 

Anotace: Prázdninový výlet zavede Gretu, Alexe a čtyřletou Smillu přes jezero Maran (Přízrak) – opředené mýty a záhadami – na malý opuštěný ostrov. Alex s dcerou se vydají mezi stromy, Greta se v zasněné náladě zdrží na pobřeží…, a když se manžel s dcerou nevracejí, vydá se za nimi: určitě se zabrali do hry a zapomněli na čas. Volá je a horečně prohledává ostrov, je to ale marné. Greta se zoufale potřebuje dovolat Alexovi, aby se ujistila, že jsou se Smillou v pořádku, a kdyby se neozval, musí zavolat policii. Jenomže její mobil v loďce není. Až po návratu do chaty ho najde schovaný pod pokrývkou. Dala ho tam ona, nebo někdo jiný? Ale kdo a proč? Během policejního pátrání před ní vyvstávají naléhavé výjevy z minulosti a začne ji trápit otázka, jestli to, co dosud považovala za skutečnost, není jen obratně vymyšlená lež. A jakou roli v celém dramatu hraje ona sama? Existuje souvislost mezi zmizením Alexe a Smilly a tím, co se stalo onoho večera před mnoha lety, kdy přišel o život Gretin otec? Kdo byla neznámá žena, která se zjevila u jejich chaty tu noc před zmizením?
A najdou vůbec Alexe a Smillu? 
V mlze je psychologický thriller, kde nikdo není tím, za koho jej zprvu pokládáme, a nic není tak, jak se to zpočátku jeví.

Takže v novém roce mám rozhodně co číst ... a na obě zmíněné knížky se již velice těším :-)
A jak to máte vy? Oslovila vás některá z nich? Četli jste některou? :) A jak se těšíte na nadcházející rok, sepisujete již pomalu seznam knih na rok 2017? :-D

Přeji všem pohodový poslední týden tohoto roku. 

Vaše Mermaidka


Publikováno dne: čtvrtek 29.prosince/2016 v 12:20

2 komentáře:

  1. Tady byla Britt Marie mám v plánu si přečíst, zatím jsem četla pouze Oveho a byla jsem nadšená a V mlze jsem četla relativně nedávno a taky se mi moc líbila ! Přeju Ti tedy hezké čtení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do knihy V Mlze se chci pustit co nejdřív, jsem zvědavá jak se mi budu líbit - už jsem někde psala, že thrillery nevyhledávám, ale upoutala mě něčí recenze, tak ji chci zkusit taky. :-)
      A Britt je skvělá, ostatně já četla všechny Backmanovy knihy a líbily se mi - nejvíc teda Babička - to bude moje nová knižní láska <3

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS