Začala jsem číst

pátek 11. listopadu 2016

Mám rozečteno...

Jsem tu dneska ještě s jedním "rychlým a krátkým" článkem ke knize, kterou jsem během dnešního večera rozečetla, a tak si zaslouží malé zmínění v této kategorii "Právě čtu".

O co se jedná? Jde o "děsivý a pravdivý" příběh podle skutečnosti z období 2.SV.  Doma mi ležela už hodně dlouho, ale pořád jsem ji odkládala. Většinou jsem na ni neměla náladu sílu, chuť nebo odhodlání. Ale zdá se že přišla její chvíle. Zřejmě tomu hodně napomohla situace, že marodím a ležím v posteli, tím pádem nejsem v hektickém pracovním dnu a mohu si odpočinout a soustředit se na příběh o Chlapci na dřevěné bedně.
                                               

Autor: Leon Leyson
Název: Chlapec na dřevěné bedně
Podtitulek: Jak se nemožné stalo možným… na Schindlerově seznamu
V originále: The Boy on the Wooden Box
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 239
Rok vydání: 2013


Anotace:
Leonu Leysonovi (narozen jako Leib Lejzon) bylo teprve deset let, když nacisté obsadili Polsko a jeho rodina byla donucena přestěhovat se do krakovského ghetta. S velkou dávkou štěstí, houževnatosti a odvahy Leyson přežil sadismus nacistů. Byly to především šlechetnost a vytrvalost jednoho člověka, muže jménem Oskar Schindler, které zachránily životy Leona Leysona, jeho matky, otce a dvou ze čtyř sourozenců. 
Paměti dítěte ze Schindlerova seznamu zachycují s jímavou průzračností nevinnost malého chlapce a jeho střetu s nepředstavitelnou krutostí, bezprávím a zlem. Je pozoruhodné, že navzdory všemu utrpení, které paměti popisují, se jejich autor nenechal unést a zaslepit nenávistí a záští. Z každého řádku vyzařuje naděje, moudrost a lidská důstojnost. Tím jsou Leysonovy paměti výjimečné.


Publikováno dne: pátek 11. listopadu v 22:20

2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Děkuji, již jsem skoro u konce. Nemohu říct, že by se mi kniha líbila. Jako ano, líbila formou jaká je psaná, ale můžou se někomu líbit takovéto "paměti"?

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS