Upoutávka No. 2

čtvrtek 24. listopadu 2016

Moje Tipy No.2 


Moji milí čtenáři,

jak jsem se lehce zmínila v minulém článku o přírůstcích, při procházení knihkupectví mě oslovily další knížky, které bych si jednou ráda pořídila a přečetla. Příště raději nikam nejdu... :-D
No dobře, určitě sami víte, že to se lehce řekne, ale rozhodně se to nikdy nedodrží.

Nebudu vás dlouho napínat :-) Mrkněte se spolu se mnou co mě tentokrát upoutalo.

Zde je pět knih do mého wishlistu. :)

  • KOUZELNÝ NÁRAMEK
Na této knize mě na první pohled zaujala obálka, je to taková ta papírová, ne klasická lesklá. A po přečtení anotace, jsem si řekla, že to vypadá na zajímavý společenský román, a že by se mi kniha mohla líbit. Co myslíte?

Anotace
Díky rodinnému šperku si tři ženy jasněji uvědomí, že na rodině velmi záleží. Příběhy ukryté v přívěscích změní jejich pohled na život a ony najdou novou chuť ho žít. Lolly dostávala od své matky ke každým narozeninám jedno kouzlo spolu s připomínkou, jak důležité jsou rodinné vzpomínky. Teď je Lolly sedmdesát let, zhoršuje se jí paměť, a tak si uvědomí, že jí nezbývá moc času na to, aby obnovila vztah se svou dcerou a s vnučkou, protože obě byly stále příliš zaměstnané, než aby si našly chvilku na ni a na její rodinné historky. Když ale Lollyině dceři Arden kdosi nečekaně zavolá a vyjádří obavu o její matku, vypraví se Arden za ní a vezme s sebou i svou dceru (a Lollyinu vnučku) Lauren. Lolly jim pak vypráví příběhy spojené s jednotlivými přívěsky na náramku – a všechny tři si znovu najdou cestu k sobě navzájem a také radost, naději a lásku. Kouzelný náramek je dárek, který budete žárlivě střežit ještě dlouho poté, co dočtete poslední stránku.

Autor: Viola Shipmanová
Originál: The Charn Braceket
Nakladatel: LEDA
Počet stran: 424
Překlad: Menclíková Lucie
Rok vydání v ČR: 2016


  • MOJE VŠECHNO
Za vše může anotace, a i trochu zajímavá obálka. I když je taková jednodušší. Když jsem tuto knihu spatřila a přečtla si anotaci, napadlo mě že by to mohla být "druhá" L. Moriarty, kterou mám momentálně hodně ráda. Tudíž je pochopitelné, že mě zajímá zda jsem se spletla či nikoliv. Za druhé příběh dle anotace zní, jak ze života, a tak bych ráda věděla jak Hana a Tom dopadnou.

Anotace: 
V den, kdy se Hana chystá oznámit manželovi, že od něj odchází, ho najde v ložnici na podlaze, vyděšeného a neschopného se pohnout. Dostal mrtvici. A jejich život se ve vteřině změní.
Haně nezbývá než odložit všechny své plány, aby se mohla starat o manžela, kterého byla připravená opustit. Tom nemůže chodit, není schopen základních úkonů. Po měsících vzájemného zanedbávání a partnerského odcizení nastává dlouhé období rehabilitace, během nichž má Tom čas pohlédnout na svůj život z nové perspektivy, aby ho mohl přehodnotit. Podaří se Tomovi překonat nemoc a zachránit manželství? A dokáže se Hana vzdát svých plánů na nový život a znovu se do Toma zamilovat?
Moje všechno je debutový román, který nedáte z rukou. Rozpláče vás i rozesměje. A přiměje vás zamyslet se nad tím, co je v životě skutečně důležité.

Autor: Katie Marshová
Originál: My Everything
Nakladatel: Mladá fronta
Počet stran: 296
Překlad: Hartlová Helena
Rok vydání v ČR: 2016

  • ŽENA S ČERVENÝM ZÁPISNÍKEM


Ano, opět obálka a anotace tu mají hlavní slovo, proč bych si knihu ráda přečetla. A také příběhy z prostředí Paříže, a vlastně Francie jako celek, jsem si za poslední dobu docela zamilovala. A hodně mě překvapilo, že pod touto knihou je podepsaný francouzský autor nikoli autorka, jak bych od anotace čekala. Takže i to je volba proč tuhle knihu zkusit.

Anotace: 
Okouzlující a zamotaný příběh o tom, jak zvědavost téměř nepozorovaně promění pátrání po majitelce ukradené kabelky ve vášnivou lásku Bohémský knihkupec Laurent Letellier najde v jedné z pařížských ulic ukradenou dámskou kabelku. V kabelce nenajde nic, co by mu mohlo pomoct identifikovat její majitelku. Přesto cítí zejména poté, co si prohlédne obsah tašky, silné nutkání začít neznámou ženu hledat. Obzvlášť její červený zápisník v něm vzbudí zvědavost, která ho žene v pátrání dál, přestože nezná ani její jméno. Podaří se mu najít neznámou ženu mezi miliony Pařížanů?

Autor: Antoine Laurain
Originál: La femme au carnet rouge
Nakladatel: XYZ
Počet stran: 192
Překlad: Žák Jiří
Rok vydání v ČR: 2016

  • OKAMŽIKY ŠTĚSTÍ
Hartlova novinka a ke všemu dvojromán za cenu jednoho? No neberte to. Od tohoto autora jsem četla obě dvě předcházející díla a obě se mi dost líbily, byly psané s humorem, mělo to odpich a na žádné stránce jsem se nenudila. Takže na tuto knihu jsem samozřejmě zvědavá a napnutá, zda mě chytne jako předešlé knihy.

Anotace:
Nový dvojromán Patrika Hartla je možné začít číst z kterékoli strany. Vyberte si! Příběh sourozenců Veroniky a Jáchyma budete prožívat podle toho, který začátek zvolíte.
Buďto do života skočíte jako Jáchym volným pádem z výšky čtyř tisíc metrů nebo se jako Veronika budete statečně prokousávat citovými nástrahami ode dne ke dni. Prožijete dva příběhy v jednom. Jako on a jako ona. Nebo v opačném pořadí, což bude překvapivě jiné, než byste očekávali...
Můžete s nimi hledat štěstí, doufat, věřit, dělat chyby a napravovat je. Budete se o ně bát, fandit jim a zamilovávat se s nimi. A nejenom s nimi. Taky s Eliškou, Kubou, Dedém, Monikou, Viktorem, Amy, Kryštofem, Danou, Viki a Ondřejem. Protože štěstí a lásku hledá každý. I když to zní jako fráze.

Autor: Patrik Hartl
Nakladatel: Bourdon
Počet stran: 520
Rok vydání v ČR: 2016

  • V MLZE
Poslední zmíněná kniha v tomto článku mě daleko více zaujala přečtenou recenzí na blogu "Zaostřeno na knihy". Tento žánr knih nevyhledávám, ale anotace i samotná recenze mě tak navnadily, že chuť si tuto knihu přečíst je opravdu velká. Proto bych jí ráda v tomto "wishlistu" zmínila. Co kdyby sem náhodou nakoukl  Ježíšek"? ;)


Anotace:
Prázdninový výlet zavede Gretu, Alexe a čtyřletou Smillu přes jezero Maran (Přízrak) – opředené mýty a záhadami – na malý opuštěný ostrov. Alex s dcerou se vydají mezi stromy, Greta se v zasněné náladě zdrží na pobřeží…, a když se manžel s dcerou nevracejí, vydá se za nimi: určitě se zabrali do hry a zapomněli na čas. Volá je a horečně prohledává ostrov, je to ale marné.
Greta se zoufale potřebuje dovolat Alexovi, aby se ujistila, že jsou se Smillou v pořádku, a kdyby se neozval, musí zavolat policii. Jenomže její mobil v loďce není. Až po návratu do chaty ho najde schovaný pod pokrývkou. Dala ho tam ona, nebo někdo jiný? Ale kdo a proč? Během policejního pátrání před ní vyvstávají naléhavé výjevy z minulosti a začne ji trápit otázka, jestli to, co dosud považovala za skutečnost, není jen obratně vymyšlená lež. A jakou roli v celém dramatu hraje ona sama? Existuje souvislost mezi zmizením Alexe a Smilly a tím, co se stalo onoho večera před mnoha lety, kdy přišel o život Gretin otec? Kdo byla neznámá žena, která se zjevila u jejich chaty tu noc před zmizením?
A najdou vůbec Alexe a Smillu?


V mlze je psychologický thriller, kde nikdo není tím, za koho jej zprvu pokládáme, a nic není tak, jak se to zpočátku jeví.

Autor: Caroline Erikssonová
Originál: De försvunnaNakladatel: LEDA
Počet stran: 240
Překlad: Svatošová Jana

Rok vydání v ČR: 2016


To by mohlo být pro dnešní upoutávkový článek vše.
Krásný zbytek večera,

Vaše Mermaidka


Obrázky knih a anotace jsou v tomto příspěvku čerpány z knižního webu: kosmas.cz.


Publikováno dne: čtvrtek 24.listopadu/2016 v 20:00

6 komentářů:

  1. Tak mě zaujaly Moje všechno a V mlze, hlavně ta druhá. Takže díky a tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že některé tipy tě zaujaly. :)
      Obě knihy vypadají zajímavě - už teď se těším, až se k nim dostanu ..

      Vymazat
  2. Jsem moc ráda, že tě knížka V mlze tak moc zaujala :-)) Pak mě ještě zaujala kniha Moje všechno :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Mlze opravdu hodně uvažuju, tak jsem hodně zvědavá, zda mi sedne..
      Moje všechno už je někde na cestě ke mně - tak se na ní moc těším :-)

      Vymazat
  3. Mě nejvíce zaujala kniha nebo spíše obálka knihy Moje všechno - a podle anotace zní docela dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tato, kniha mě zaujala opravdu hodně, už na mě čeká na poště, ale nestihla jsem si ji včera vyzvednout :(

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS