Recept - Hruškový koláč s mandlemi

neděle 20. listopadu 2016

Hruškový koláč z těsta se smetanou ...

Dnes tu mám pro vás jeden z dalších receptů na něco sladkého.
Na něco z hrušek jsem měla už dlouhou dobu chuť a dneska jsem měla i chuť péci, tak jsem tyto dvě chutě dala dohromady a vznikl z toho tento koláč, o který se s vámi hodlám podělit.
Opět jde o můj výtvor, ale tentokrát, na rozdíl od minulého receptu, jsem si k přípravě vzala na pomoc i váhu, aby to nebyl recept pouze "od oka
". :)

A zde již můj dnešní "pečící" výtvor!
Jak jsem slíbila, o recept se ráda podělím.

Hruškový koláč s mandlemi


Ingredience

220g hrubé mouky
30g hladké mouky
50g moučkového cukru
50g třtinového cukru
50g másla na pečení (použila jsem Heru) - necháme před pečením změknout při pokojové teplotě z
3 kávové lžičky Vanilkového cukru s Vanilkou Bourbon (Kotanyi)
1 kypřící prášek do pečiva
3 vejce
3 středně velké hrušky
200g kelímek smetany ke šlehání
1 kávová lžička skořice
mandlové plátky
javorový sirup

Postup

Hrušky oloupeme, rozkrojíme na půlku, odstraníme jádřinec a nakrájíme na tenké plátky.
Do mísy sesypeme mouku, cukry, přidáme vanilkový cukr a prášek do pečiva a vejce. Vše promícháme, když máme máslo dostatečně změklé, přidáme ho do směsi a utřeme, aby se nám nevytvořily hrudky. Máslo se musí se směsí pořádně smíchat. Poté přilejeme po troškách smetanu a vždy promícháme aby těsto bylo hladké. 
Do vymaštěné a vysypané formy nalijeme těsto, které rovnoměrně rozetřeme a lehce posypeme skořicí a poté poklademe hruškami (dle velikosti formy můžeme i více vrstev - já měla dvě).

Vložíme do předem vyhřáté trouby a pečeme asi 30 minut.
Zhruba 10 minut před dopečením, vyndáme koláč z trouby a posypeme mandlovými lupínky a zlehka zalijeme javorovým sirupem a dáme do trouby dopéci.

Po vyndání z trouby a vyjmutí z formy, lehce poprášíme přes sítko upečený koláč moučkovým cukrem.

A je hotovo, teď už se jen do něho zakrojit :)
Ochutnejte!:-)

Přeji dobrou chuť a hezkou neděli.

Vaše Mermaidka


Publikováno dne: neděle 20.listopadu/2016 v 14:00

2 komentáře:

  1. Ty jo, koláč vypadá luxusně. Zrovna včera jsem přemýšlela, že jsem z hrušek ještě nic nepekla. Sbíhají se mi sliny, když ho vidím na fotce. Takže tenhle recept budu muset zkusit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, u nás se po koláči slehla zem během pár dní :-)

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS