Další nové kousky do mé hromádky

pátek 18. listopadu 2016

Ahoj Všem,

ještě než nás pohltí víkend, tu mám pro vás další nové kousky!

Jelikož včera pořádal "Klub Knih Dobrovský", akci pro své členy, tak jsem neváhala a do toho včerejšího pošmourného počasí vyrazila. Naštěstí v metru neprší :-)
A co šlo? O dvoujnásobek bodů k dobru :) Super ne?! Pro mě to tedy super bylo. Jsem členem od akce: Svět knihy Praha 2016  v Holešovicích na Výstavišti.


A jaké knihy jsem si pořídila?
Po dlouhém tápání jsem si nakonec vybrala tři knihy, o kterých byla řeč v mé první upoutávce. Dále jsem si koupila dvě malé knížky o orchidejích, abych se něco přiučila, když už mám tyto pokojové krásky taky doma :-)

Knížky o orchidejích:
Orchideje - Exoty pro snadné pěstování v bytě 
(autor: Frank Röllk)

Orchideje - Druhy/Pěstování/ Péče
(autor: Joachim Erfkamp)

Tipnete si, které mé tři knižní tipy, jsem z tašky vyndala?
Jsou to tyto krasavice:

     1) Tři přání Liane Moriarty
Anotace:
Dej si pozor na to, co si přeješ. Mohlo by se to vyplnit... Říká se „do třetice všeho dobrého a zlého“ a pro Kettlovy sestry to platí trojnásob – jsou totiž trojčata. Rozumná Lyn se pokouší ustát roli vzorné matky, starostlivé manželky a úspěšné podnikatelky, aniž by přitom přišla o rozum. Její zdánlivě méně úspěšná sestra Cat, pracující v oddělení marketingu, se snaží nepřijít o vysněné dítě a o manžela, jakého jí každá závidí, a „chudák“ Gemma ani nemá co ztratit, střídá příležitostné práce, bydlení i muže. Ale je tomu opravdu tak, jak se na pohled zdá? Co když je ve skutečnosti všechno trochu, anebo možná dokonce úplně jinak?




2) Tiché dívky - Eric Rickstad
Anotace:
Provokativní, ambiciózní a nezapomenutelný příběh si zamilují čtenáři Iana Rankina, Joa Nesboho a Grega Ilese. Když Frank Rath odevzdal odznak detektiva, myslel si, že už se vraždami nebude muset zabývat. Stal se soukromým vyšetřovatelem a v zapadlém městečku v severním Vermontu sám vychovává dceru. Jednoho dne je však u silnice nalezeno opuštěné auto a zdá se, že jeho majitelka, krásná mladá dívka, zmizela beze stopy. Během vyšetřování Rath odhaluje nejtemnější stránky lidské duše. Mladé ženy se záhadně ztrácejí jedna za druhou a policie se snaží přijít na to, co dívky spojuje. Ratha trápí vlastní násilná a bolestná minulost a znovu zjišťuje, že zlo číhá všude, i v malých, zdánlivě idylických městečkách — a nikdo není v bezpečí.


3) Kdysi Péter Gardós
Anotace:
Každý si zaslouží zažít něco dobrého. Alespoň jednou v životě. Tři roky a osm měsíců žije devítiletý Felix v odlehlém katolickém sirotčinci v horách, ačkoli není katolického vyznání. Jeho rodiče nejsou mrtví. Přivedli ho k matce Mince, představené jeptišek, aby se měl dobře. A určitě si pro něj brzy přijdou, jak Felix věří, jen co vyřeší potíže, které mají se svým knihkupectvím. Protože židovští knihkupci to mají v Polsku roku 1942 těžké. Jak moc, to Felix pochopí, až když se v sirotčinci objeví muži s podivnými páskami na rukávech a začnou vyhazovat a pálit knihy z místní knihovny. Felix uteče, aby našel rodiče a před těmi muži je varoval. Cestou zachrání z hořícího domu malou Zeldu, jejíž rodina byla zavražděna, a pomalu mu dochází, co mají tihle spalovači knih za lubem. A co to znamená pro něj, Zeldu a všechny ostatní Židy. Morris Gleitzman líčí v prvním dílu z čtyřdílné řady život v okupovaném Polsku z dětsky naivní perspektivy malého hrdiny, jeho výpověď je však o to silnější.


Poslední mou zakoupenou knihou je dětská knížečka, kterou jsem pořídila pro přítelovu neteř k Vánocům, tak doufám, že se bude "dárek od Ježíška" líbit... :-)
Tou je skvostná pohádková knížka o skřítcích v kuchyni, kteří rádi pečou.

Jak se pečou skřítčí dorty - Vypečené pohádky a pohádkové recepty
Autor: Judith Smola
Anotace: Víte, co se v noci děje v kuchyni? Možná i v té vaší se každou noc probouzejí skřítkové cukráři a celou kuchyň naplní kouzelnou vůní skřítčích dortů. Prožijte s nimi celý rok! Ve dvanácti pohádkách se dozvíte nejen to, jaký krém mají skřítci nejraději a jak upéct červánkový dort, ale i kam se z kuchyně ztrácejí všechny lžičky. A protože se rádi dělí, v každé vypečené pohádce vám skřítci prozradí i svůj tajný recept.

Jako bonus jsem dostala "Omalovánky", protože kniha Tři přáníTiché dívky patří do dvaadvaceti knih z probíhající "knihománie". :-)
Vypadají pěkně, že? :)


Tak co? Myslíte, že tato koupě byla dobrá volba? :)
Já se už nemůžu dočkat, až jednu z nich otevřu a začtu se :-) Jen nevím, se kterou začít jako s první? Máte tip - poradíte mi??

Nakonec se musím přiznat, že při tom brouzdání po nákupní ploše, jsem si samozřejmě vyhlídla další krásky na můj seznam, co bych si ráda pořídila a přečetla. Ale o těch zase někdy příště.


Dobrou noc,
Vaše Mermaidka


Publikováno dne: pátek 18. listopadu/2016 v 22:10

2 komentáře:

  1. Pěkný výběr :) Tři přání a Kdysi mám také na seznamu, doufám, že se k nim někdy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, zřejmě si vyberu jako první k otevření Tři přání :) Hodně mě láká a dobře by i zapadla do čtenářské výzvy do kategorie "kniha s číslem v názvu" - myslím, že to bude jasná volba!

      Vymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS