Co mi dalšího přibylo??

pondělí 26. září 2016

Jsem zpět z dovolené a mám pro vás jeden ze slíbených článků. A tím je další upoutávka na knihy, které mi dorazily do mojí hromady "chystám se číst". :-)

Obě knihy jsou "z druhé ruky" - pořízené přes databazeknih.cz/bazar
První je Dánská dívka. Knihu jsem si pořídila díky tomu, že mne zaujal film a proto mě zajímá knižní předloha od Davida Ebershoffa, který napsal knihu již v roce 2000, ale teprve v roce 2011 vyšla prvně u nás a znovu nové vydání poté, co přišel film do kin. 

Film se mi docela líbil, takže jsem zvědavá na knižní vydání. A také na to, zda nebyla chyba, pořídit si (a přečíst) knihu až po shlédnutí filmu. 


Dánská dívka - David Ebershoff


Anotace:
Románové zpracování skutečného příběhu malíře Einara Wegenera a jeho manželky Grety začíná nevinnou prosbou o pomoc, aby se na dalších stranách rozvinulo ve strhující vyprávění o neobvyklé lásce, osobní svobodě a odvaze vzepřít se obecnému mínění.
„Uděláš pro mě něco?" zeptala se Greta a netušila, co tím rozpoutá. Potřebovala dokončit obraz, a protože jí nepřišla na závěrečné sezení modelka, neviděla jinou možnost, než použít jako náhradní model svého muže. Sotva si však Einar oblékne punčochy, dámské šaty a střevíce, v jeho nitru se cosi změní: uvědomí si, že je ve skutečnosti ženou, nikoli mužem, a zatouží po změně pohlaví.
Není to však snadné. Einarův příběh se odehrává ve dvacátých letech, kdy lidé jako on často končí v ústavech pro choromyslné. V pařížských salonech možná dekadence dostupuje vrcholu, ale ve většinové společnosti stále převládá názor, že cítit se jako zajatec ve vlastním těle může jen psychopat, a toho je nutné razantně léčit.
Einar už ale sní svůj velký sen a nechce se jeho splnění vzdát. Kolik osobní odvahy, pochopení a podpory bude potřebovat, aby se mohl vnitřně osvobodit? Jak silná musí být láska ženy, která je ochotna vyhovět tak nevšednímu přání svého muže? Jaké jsou pocity člověka, který by rád unikl své předem dané identitě?


Druhou knihou, kterou jsem si pořídila opět od uživatelky zmíněného webu je příběh od autorky Liane Moriarty: Na co Alice zapomněla.
Od Liane jsem již četla ostatní tři díla, která u nás od ní vyšla. Jediná tato kniha ještě chybí k mému úplnému přečtenému stavu všech děl, a pak se mohu pomalu těšit na knihu "Tři přání", která má vyjít během podzimu.
Ale teď již k anotaci zmíněné knihy, která mne čeká k přečtení.

Na co Alice zapomněla - Liane Moriarty

Anotace:
Když se Alice probere na zemi v posilovně, má na hlavě pořádnou bouli a myslí si, že je jí dvacet devět a čeká první dítě se svým superúžasným manželem Nickem. Jenomže pak se dozví, že se jí z paměti právě vymazalo deset let života a že je ve skutečnosti devětatřicetiletá neurotička, která nejraději tráví svůj volný čas v posilovně nebo na poradách školního výboru se ženami, jež kdysi nesnášela.Jak se to stalo, že se její život tak radikálně změnil? Proč ji její manžel nenávidí? Co tak hrozného provedla, že s ní její milovaná sestra skoro nemluví? A do toho si není schopná vůbec vzpomenout na svoje tři děti – ne, Alice se najednou vidí jinýma očima a ta nová žena, o které jí vyprávějí, se jí vůbec nezamlouvá. Najde způsob, aby se znovu stala tím člověkem, kterým bývala?

2 komentáře:

  1. Knížku Na co Alice zapomněla bych si také ráda přečetla...vlastně to i Dánskou dívku :D ...Takže za mě super kousky! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dánskou dívkou se stále prokousávám, ale už jsem skoro na konci, takže se pomalu můžeš těšit na moje "zhodnocení". Alici jsem nedávno půjčila, takže to vypadá, že spíš budu dříve číst od autorky její novinku :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš čas strávený u článku a za komentář. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS